Hjälper Dig med...

Haninge Ryggklinik tar emot patienter via remiss, men också Dig som söker på egen hand.

När samspelet mellan muskler, leder och nervsystem inte fungerar optimalt uppstår smärta. Exempel på smärttillstånd, som jag behandlar är; nackspärr, spänningshuvudvärk, musarm, tennisarmbåge samt skulder-, axel-, ländryggs-, ischias-, knä-, hälsene- och käkledsbesvär mm.

Som Leg. Naprapat hjälper jag dig med att förebygga, utreda och behandla funktionsrubbningar och smärttillstånd i rörelse- och stödjeorganen.

Nu även stötvågsbehandling för att behandla bland annat (hälsporre, hälsenesmärta, hopparknä, löparknä, golf- eller tennisarmbåge, axelsmärta

Dry Needling är en behandlingsform där nålar används för att effektivt komma djupt in i muskulaturen och behandla de områden som inte går att nå med händerna.

Myofasciell smärta/triggerpunkter

Detta utgörs av spända muskelsträngar som orsakar lokal och/eller utstrålande smärta till ett specifikt område som är karaktäristiskt för triggerpunkten. Man tror att triggerpunkter uppstår genom en överdriven frisläppning av acetylkolin. Smärtan orsakas av hypoxi och en nedsatt blodtillförsel i området. Dessa kan snabbt och säkert behandlas med hjälp av dry needling. När man träffar en triggerpunkt får man en så kallad ”local twitch response” som är en snabb sammandragning av myofibrillerna och därefter blir muskeln helt avslappnad.

Jag är ansluten till Friskvårdschekar, Friskvårdskuponger,  Wellnet, Actiway, Falck Healthcare, Sos internationell, Nordic Netcare.
Välkommen Ewa